منابع :
.نهج البلاغة، 1414ق، سید رضی رحمه الله، چاپ اول، قم: مؤسسه نهج البلاغه،
1. ابن ابیالحدید، عبدالحمید، ۱۴۰۴ق ، شرح نهجالبلاغه، تصحیح محمدابوالفضل ابراهیم، قم: کتابخانه آیةالله مرعشی نجفی.
2. محمدی اشتهاردی ،محمد ،1383ش، حکایت های شنیدنی،چاپ اول، قم:علامه.
3. الآمدی، عبدالواحد، ۱۴۲۹ق ، غرر الحکم و درر الکلم، تحقیق السید مهدی الرجائی، قم: مؤسسة دار الکتاب الاسلامی.
4. حرانی، ابنشعبه،۱۳۶۳ش، تحف العقول عن آلالرسول صلی الله علیه و آله و سلم، تصحیح: علیاکبر غفاری، قم، بی جا.
5. .زهادت، عبدالحمید، 1386، تعلیم و تربیت در نهج البلاغه، قم: بوستان کتاب.
6. خمینی قدس سره، سید روحالله بن مصطفی، 1279ـ 1368ش، صحیفه امام: مجموعه آثار امام خمینی قدس سره (بیانات، پیام ها، مصاحبه ها، احکام، اجازات شرعی ونامه ها) (جلد سیزدهم)، تهران: مؤسسه تنظیم ونشر آثار امام خمینی.
7. شعبانی، حسن، 1393ش، مهارت آموزشی: روش ها و فنون تدریس، تهران:انتشارات سمت.
8. فتحی واجارگاه، کورش، 1389، اصول برنامه ریزی درسی ، تهران: انتشارات ایران زمین.
9. کلینى، محمد بن یعقوب بن اسحاق، 1407ق، الکافی ، 8جلد، طهران: دار الکتب الإسلامیة.
10. لیاقت دار، محمدجواد، 1396، آموزش در نهجالبلاغه: اصول و مهارتهای تدریس و یادگیری از دیدگاه امام علی علیه السلام، تهران: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها.
11. نورى، میرزا حسین، 1408 ه ق ، مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، 18 جلد، اول، لبنان، مؤسسه آل البیت علیهم السلام،
12. نوروزی، محمدتقی،1385ش، «فرهنگ دفاعی-امنیتی»، مرکز مطالعات و پژوهشهای مدیریت، چاپ اول،تهران:سنا.
13. -Daniel D, Reynolds D. Effective teaching: evidence and practice. 3rd Ed. Los Angeles : SAGE; 2011
14. -Ellis, V., & Loveless, A. (2013). ICT, pedagogy and the curriculum: Subject to change. Routledge
15. -Brun, M., & Hinostroza, J. E. (2014). Learning to become a teacher in the 21st century: ICT integration in Initial Teacher Education in Chile. Educational Technology & Society, 17(3), 222-238...